Ons schoolplein

IKC De Wierde ligt midden in de natuur. We zijn trots op onze twee prachtige 'groene' schoolpleinen waar de kinderen zich tijdens de voorschoolse, tussenschoolse en naschoolse opvang en in de pauzes uitstekend vermaken. De tegels hebben plaats gemaakt voor een plek waar kinderen kunnen spelen en leren in de natuur. Hier mag je vies worden! Maar het gebied rond de school is niet alleen interessant voor jonge Adorpers, zo is het buitenpodium een goede plek voor allerlei culturele activiteiten en vormt het terrein een prachtig startpunt voor het nieuwe dorpsommetje.

Startsein Natuurspeelplaats Adorp

Zaterdag 17 juni 2017 heeft Wethouder Harmannus Blok het startsein gegeven voor Natuurspeelplaats Adorp. Het begon met het omzagen van een zieke kastanjeboom; het eerste klim- en klautertoestel van de natuurspeelplaats. Hierna ging een grote groep vrijwilligers, jong en oud, aan de slag. Op 8 juni 2018, bijna een jaar later, wordt de natuurspeelplaats officieel geopend door wethouder Marc Verschuren.

Het gebied rond de school is omgetoverd tot een volwaardige natuurspeelplaats voor het hele dorp. De speelplaats, ingericht volgens het concept 'natuurlijk spelen', is één van de drie leefbaarheidsprojecten waarvoor Dorpsbelangen Adorp subsidie heeft ontvangen.

Volg alle ontwikkelingen via de eigen Natuurspeelplaats Adorp

facebookpagina.https://www.facebook.com/natuurspeelplaatsadorpHet projectplan in beeld